מיקומי מודעות, אופטימיזציות, טסטים ועוד
העוצמה של פייסבוק ואינסטגרם במגרש הרשתות החברתיות, גם בעידן הנוכחי
זהו את הקהל שלכם, ובנו את "האווטאר" הפרסומי שלכם
לפני יצירת מודעת פייסבוק, עליכם לזהות את קהל היעד שלך. מיהו הדמות אליה אנחנו משווקים? מיהו האווטאר שלנו? האם מדובר בגבר בגיל 30-40 שמתעניין בספורט וטיסות, ומטייל בדר"כ באתרים כמו YNET, או שמא מדובר באישה מבוגרת, שמתעניינת בתחום הביוטי, ובכלל מעדיפה לצרוך תוכן בטלוויזיה? כמובן שאלו רק דוגמאות. האוווטאר שלכם צריך להיות מפורט וברור – אחרת אתם עלולים לירות את הכדורים במחסנית למקומות לא יעילים, כאלו שיפגעו לכם ביעילות הפרסום.
לפייסבוק מציעה אפשרויות מיקוד מתקדמות, המאפשרות למקד נתונים דמוגרפיים ספציפיים, תחומי עניין, התנהגויות ועוד. על ידי הגדרה מדויקת של הקהל שלכם, אתם יכול ליצור מודעות המהדהדות, כאלו שמייצרות מעורבות משמעותית, ולהגדיל את הסבירות ללידים ולסגירות. (המרות).
שימו פוקוס על הקופי והויזואל שלכם
הקופירייטינג שלכם (טקסט שיווקי) והויזואלס (קריאטיבים) חייבים למשוך את העין, ולמשוך תשומת לב יתר על המידה לעומת התחרות בתחומכם. תפקיד הקופי הוא להדגיש את היתרונות של המוצר או השירות שלכם ולשכנע את הקהל לנקוט בפעולה (CTA). הויזואל, צריך להיות איכות, משובח ורלוונטי למוצר או לשירות שלך, ולהתאים למדיניות המודעות של פייסבוק. כשלא עומדים ברגולציה של פייסבוק – החסימות מתחילות להופיע, ואנו כבר מכירים עסקים שנחלו הפסדי ענק, רק כתוצאה מאי ציות למדיניות הפרסום. הישמרו.
השתמשו במודעות וידאו
מודעות וידאו הן דרך יעילה למשוך את הקהל ולהגדיל את ההמרות. על פי בחינה מקיפה שנעשתה בסוכנות שלנו, כ-87% מהלקוחות שלנו חווים שיעור מעורבות גבוה יותר במודעות וידאו בפייסבוקמ לעומת מודעות תמונה, מה שהופך אותן לכלי רב עוצמה לעסקים. מודעות וידאו צריכות להיות באורך של בין 15-60 שניות, לספר סיפור משמעותי ובעל ערך – ולהיות מותאמות לנייד.
השתמשו ב-Retargeting/Remarketing
מיקוד מחדש (Remarketing/Retargeting) היא טכניקה המאפשרת לך להציג מודעות לאנשים שכבר קיימו אינטראקציה עם המותג שלכם. על ידי מיקוד לאנשים שהראו עניין במוצר או בשירות שלכם, אתה יכול להגדיל את הסבירות להמרה. פייסבוק מציעה אפשרויות ריטרגטינג שונות, לרבות מיקוד מחדש של אנשים שביקרו באתר הבית שלנו, מיקוד מחדש של אנשים שפתחו טופס הרשמה ולא השלימו את השארת הפרטים ועוד.
אופטימיזציה קבועה למודעות שלכם – יום יום
כדי להשיג הצלחה עם פרסום בפייסבוק, עליכם לנטר, לבדוק ולבצע אופטימיזציה של המודעות שלכם באופן רציף. בדיקת A/B מאפשרת לך לבדוק אפשרויות שונות לקופירייטינג / ויזואלס למודעות, לקהלים, למטרות (Objectives) ולדפי הנחיתה שלכם, ולספק תובנות לגבי מה שהכי מתאים לקהל שלך. על ידי אופטימיזציה מקיפה ועל סמך תובנות אלו, תוכל לשפר את ביצועי הפרסום שלכם ולהגדיל את ה-ROAS ההוליסטי שלכם.
הגדירו יעדים פשוטים ומדויקים – ואל תצאו לדרך מבלי שהם ברורים לכם
לפני השקת מסע פרסום בפייסבוק, יש להגדיר יעדים ברורים. היעדים צריכים להיות ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן. על ידי הגדרת יעדים ברורים, תוכל לעקוב אחר הצלחת מסע הפרסום ולקבל החלטות מבוססות נתונים, ובוודאי לא כאלו שמבוססות על רגש או "תחושה". עם תחושות, לא הולכים למכולת…
השתמשו ב-Facebook Pixel
Facebook Pixel הוא קוד מעקב המאפשר לך למדוד את האפקטיביות של מודעות הפייסבוק שלך. על ידי התקנת Facebook Pixel באתר האינטרנט שלכם, תוכל לעקוב אחר המרות, לבצע אופטימיזציה של המודעות שלך ולמקד מחדש אנשים שקיימו אינטראקציה עם המותג שלך. זכרו: מדידה, היא ה כ ל בשיווק דיגיטלי. אם אין מדידה מושלמת – אל תצאו לדרך.
הישארו מעודכנים במדיניות המודעות של פייסבוק
כפי שכבר רשמנו מעלה קודם לכן – לפייסבוק יש מדיניות מודעות קפדנית שכל המפרסמים חייבים לציית לה. חיוני להתעדכן במדיניות זו כדי למנוע את פסילת המודעות שלכם או השעיית החשבון, רחמא לנצלן. מדיניות המודעות של פייסבוק מכסה נושאים כמו תוכן אסור, תקנים קהילתיים ופרטיות נתונים. לדוגמא: בתחום הביוטי, פייסבוק אוסרים על הצגת תמונות "לפני ואחרי". הימנעו מכך כדי לא להיקלע למצב עגום בו אתם נחסמים, ושאלו מראש את המשווק שלכם את השאלות הנכונות כדי להימנע מסיטואציה כזו. אם תרצו להגדיל ראש – תמיד תוכלו לקרוא את המדיניות של פייסבוק, באשר לנישה הספציפית שלכם.
לסיכום
הפרסום בפייסבוק חי ובועט, וזו עדיין אחרת הדרכים היעילות ביותר עבור עסקים להגיע לקהל היעד שלהם ולהניב המרות. על ידי ביצוע שיטות העבודה המומלצות לפרסום בפייסבוק לשנת 2023, תוכל ליצור מודעות מושכות, להגיע לקהל היעד שלך ולהשיג הצלחה עם הקמפיינים שלכם. זכרו לזהות את הקהל שלכם, ליצור קופי וקריאטיב משכנעים המכילים הצעה שיווקית מנצחת (Offering), השתמשו במודעות וידאו, מקדו מחדש את הקהל שלכם, לבצעו אופטימיזציה של המודעות שלכם על בסיס קבוע, (נטרו CTR, CPC, %CVR ו-CPAׂ), הגדירו יעדים ברורים, ועקבו אחר התוצאות ביחס לתוכנית – וכמובן, אין לא, הישארו מעודכנים במדיניות המודעות של פייסבוק. זה שווה לכם הון.