fbpx

מדידת ה-ROAS של מסעות הפרסום שלכם בשיווק הדיגיטלי​ – מדוע מדידת הפעילות היא המפתח להצלחה?

digital-marketing-1725340_1920-qa8cw7xx86iluagf7ov7j5gbryfa3t1hs4fevt2lc8

מהו ROAS? ומדוע הוא בכלל חשוב?​​

שיווק דיגיטלי יכול להיות כלי רב ערך לעסקים בכל הגדלים, אבל איך תדעו אם הקמפיינים שלכם אכן מניבים החזר על ההשקעה איכותי? (ROAS)
מדידת ה-ROAS של מסעות הפרסום השיווקיים הדיגיטליים שלכם היא חיונית לקביעת האפקטיביות של האסטרטגיות הפרסומיות שאתם מנהלים.
הדרך המקובלת למדידת ROAS, תחושב בפשטות באופן הבא: סה"כ ההכנסות מפרסום / סה"כ ההוצאות מפרסום בתקופה נתונה.

דוגמא: אם הקמפיינים השיווקים הניבו לי בינואר 150,000 ש"ח, כאשר ההוצאה עליהם עמדה על 50,000 ש"ח, ה-ROAS שלי עומד על 3. פשוט, כמובן, אם יודעים למדוד את זה כמו שצריך.​

להלן מספר טיפים למדידת ה-ROAS של מסעות הפרסום השיווקיים הדיגיטליים שלכם​

הגדירו יעדים: התחל בהגדרת מה אתה רוצה להשיג עם מסע הפרסום שלך. זה עשוי לכלול הגדלת תעבורת האתר, יצירת לידים, הגדלת מכירות או בניית מודעות למותג. היה ספציפי לגבי מה אתה רוצה להשיג והגדר יעדים מדידים שמתואמים עם היעדים העסקיים הכוללים שלך.

הגדירו מדדי KPI: לאחר שהגדרתם את היעדים שלך, עליכם לזהות מדדי ביצועים מרכזיים (KPI) שיעזרו לכם לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ולמדוד את הצלחת הקמפיינים שלכם. מדדי ה-KPI שלך עשויים לכלול מדדים כגון עלויות ליד, עלות לפגישה, עלות לסגירה וכמובן החזר השקעה כולל מהפעילות. (ROAS)

השתמשו בכלי אנליטיקה

כדי לעקוב אחר מדדי ה-KPI שלך, יש להשתמש בכלי ניתוח כגון Google Analytics / מערכות הפרסום עצמן בממשקן הפנימי. כלים אלה יעזרו לכם לאסוף נתונים על התנהגות משתמשים, תנועה באתר ומדדים חשובים אחרים שיכולים לעזור לכם להבין את ביצועי הקמפיינים שלך.

נתחו תוצאות

 לאחר שאספת נתונים על מסעות הפרסום שלך, עליך לנתח את התוצאות כדי לקבוע את רמת הביצועים שלהם. חפש מגמות ודפוסים בנתונים שלך וזיהוי אזורים שבהם תוכל לשפר את הביצועים שלך. השתמש בנתוני הניתוח שלך כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אופן האופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך לתוצאות טובות יותר.

בצעו אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלכם

 בהתבסס על הניתוח  התוצאות, עליכם לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך כדי לשפר את הביצועים שלהם. זה עשוי להיות כרוך בשינוי ההודעות שלך, מיקוד לפלחי קהל שונים, התאמת הוצאות המודעות שלך או ביצוע שינויים אחרים באסטרטגיית מסע הפרסום שלכם. המשיכו לבדוק ולחדד את מסעות הפרסום לאורך זמן כדי להשיג תוצאות טובות יותר. מדובר בעבודה שאינה פוסקת (NEVER ENDING GAME…) ועל כן אם אינכם מהתחום – רצוי לאתר סוכנות פרסום מקצועית שתוכל לתת לכם מענה על בסיס חודשי בתחזוק הפעילות. אחרי הכל – זו הפרנסה שלכם….

לסיכום

על ידי נקיטת גישה שיטתית למדידת החזר ה-ROI של מסעות הפרסום השיווקיים הדיגיטליים שלך, ניתן לקבל תובנות חשובות לגבי האפקטיביות של האסטרטגיות שלך ולקבל החלטות מונחות נתונים  (DATA – DRIVEN) לגבי אופן האופטימיזציה של מסעות הפרסום לתוצאות טובות יותר. זכור להגדיר יעדים ברורים, להגדיר את מדדי ה-KPI שלכם, להשתמש בכלי ניתוח כדי לאסוף נתונים, לנתח את התוצאות ולבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום על סמך הממצאים שאספתם. עם זמן ומאמץ, תוכל לשפר את החזר ה-ROI של מסעות הפרסום השיווקיים הדיגיטליים שלכם ולהשיג תוצאות טובות יותר עבור העסק שלכם.

כניסת לקוחות
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור "בואו נדבר" הינך מאשר/ת בזאת לדיגיטלוס לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.